PLC through FAA organize a Sports Marketing Level A course for UAE Pro Clubs

March 18, 2018

The Pro League Committee, in collaboration with the UAE Football Association Academy, is organising the Sports Marketing "Level A" training course between 18 and 28 of March at the UAEFA headquarters with participation of marketing officials in professional clubs.

 

The course is a continuation of the Level C and B courses organised by the PLC earlier on in an effort to raise the competency levels of professional clubs' staff in various areas and empowering them to be able to perform their duties in the optimum way. The course comes in accordance to the 2017-2020 strategic plan which aims to increase professionalism by qualifying specialised cadres and developing various training programs aimed at increasing the number of certified sport professionals.

 

Topics discussed in this advanced theoretical course include consumer behaviour, promotion and sponsorship, e-commerce and international marketing in addition to research methodologies common in sport marketing.

 

By the end of the course, participants should be able to describe components of the marketing mix, understand the value of research in sports marketing, discuss the use of brands in marketing sport goods, understand the powers that make up the international sports market and learn about sports marketing mechanisms and overall strategy of sports business as well as setting up a sports marketing plan.

 



تنظم لجنة دوري المحترفين بالتعاون مع #أكاديمية_اتحاد_كرة_القدم دورة الرخصة "A" في التسويق الرياضي في الفترة من 18 إلى 28 مارس 2018 بمقر اتحاد الامارات لكرة القدم، بمشاركة موظفي التسويق بالأندية المحترفة. وتعتبر هذه الدورة استكمالاً للمرحلتين الأولى والثانية من دورة التسويق الرياضي اللتين تم تنظيمهما في وقت سابق، وذلك في إطار مساعي لجنة دوري المحترفين الهادفة إلى تأهيل العاملين بالأندية المحترفة في مختلف المجالات، والعمل على تطوير قدراتهم ليتمكنوا من القيام بمهامهم على الوجه الأكمل. وتأتي الدورة تنفيذاً للخطة الاستراتيجية للجنة 2017-2020 التي تهدف إلى زيادة الالتزام بالاحتراف الرياضي من خلال تأهيل الكوادر الاختصاصية، وتطوير برامج تدريبية متنوعة في مختلف المجالات تسهم في زيادة عدد الحاصلين على شهادات رياضية متخصصة. وتتناول الدورة النظرية المتقدمة للتسويق الرياضي المتعلقة بالسلوك الاستهلاكي، والإعلانات والرعاية، والتجارة الإلكترونية والتسويق العالمي، كما تسلط الضوء على النظرية المتقدمة للتسويق الرياضي المتعلقة بالسلوك الاستهلاكي، الإعلانات، والرعاية، والتجارة الإلكترونية والتسويق العالمي، وتحدد الطرق الرئيسية لإجراء البحوث وأي منها الأكثر انتشاراً في مجال التسويق الرياضي. وسيكون الدارس عقب نهاية الدورة قادراً على وصف مكونات المزيج التسويقي، فهم الحاجة إلى البحوث في مجال التسويق الرياضي، مناقشة كيفية استخدام العلامات التجارية في تسويق المنتجات الرياضية، فهم القوى التي تشكل السوق الرياضي العالمي، ومعرفة دور استراتيجيات التسويق الرياضي والاستراتيجية الشاملة للعمل الرياضي، ووضع خطة التسويق الرياضي.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

“Level B” Sport Media Course Concluded

February 26, 2018

1/1
Please reload

Recent Posts

October 31, 2018

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Follow

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

Contact us

Tel. : +971 4 289 1221

Fax : +971 4 289 0484

Location

FA Academy,

UAE Football Association,

Academic City Road,

Al Khawaneej, Dubai, United Arab Emirates

©2020 by FAA.